loopjedroomen.reismee.nl

Bedevaart en duinen

Na vanmorgen te zijn uitgewzwaaid gaan wij met onze bepakte fietsen eerst op "Bedevaart". Ik wil graag 't klooster, de bidkapelletjes en wensput bekijken. Daar nemen we even de tijd voor. Een prachtige stilteplek.

Dan onder 't spoor door, Marijke, de bikkel, duwt 2 fietsen naar boven. En dan zien we in de verte de duinen opdoemen tegen de nog grijze lucht. Wanneer we de intree hebben betaald zoeken we eerst een bankje voor de koffie. Inmiddels is de lucht veranderd in strakblauwe en verwisselen we ook de fietsbroeken van kort naar lang. We fietsen 19 km, bergie op en bergie af naar Wijk aan Zee. Dan volgt er niet zo een interessant stuk naar IJmuiden. De Pont op, met mondkapje!

Aan de overkant bekijken we de kaart om te zien hoe we naar his fietsen. We besluiten niet meer langs de kust te fietsen want vanaf Haarlem is 't dan niet meer leuk fietsen. Ik fiets op richtingsgevoel, vind weer allemaal leuke weggetjes. Ineens zijn we we weer in Zwanenburg. Drinken een colaatje aan de Ringvaart en fietsen dan 't laatste stuk naar Amstelveen, dezelfde route hoe we 2 dagen geleden zijn gestart. Op de brug bij de Poel nemen we afscheid, ik heb nog 1km te gaan naar huis. Marijke moet er dan nog 12......de Bikkel! Ik fiets wel vaker een eindje maar voor haar was dit haar eerste fietsavontuur. Ik zeg... GESLAAGD!!