loopjedroomen.reismee.nl

Van Peligrina naar toerist

Nadat we in Malaga waren aangekomen eerst 7 haltes met de lokale bus naar Torremilinos. Dan zouden we er zijn...... Niet dus, ook nog 2 haltes met de trein!


Na een reis van bijna 12 uur waren we in ons hotel. Tsjonge, wat een luxe!! Ik, die altijd heeft gezegd nooit naar dat soort oorden te gaan, was blij met het ligbad, zeep en het frisse bed met katoenen lakens. We kregen eerst een kamer met een 2 persoonsbed. We houden best veel van elkaar, maar het bed delen gaat net iets te ver. Bovendien, we hadden aparte bedden geboekt! Terug naar Monica van de receptie, no problemo, andere kamer. Nu met zeezicht!! Dat het zo'n wit blok van 10 verdiepingen is kan mij nu niets schelen. Om 21.00 nog even wat eten en glijden we na een overheerlijke warme douche tussen de koele lakens.

Vandaag zijn we geen Peligrina's meer...... ik heb duidelijk moeite met omschakelen. Al die mensen, drukte en indrukken. Bovendien komt de vermoeidheid naar boven. Marijke hakt resoluut de knoop door en besteld twee bedjes op t strand. Daar liggen we dan, van Peligrina naar toerist. Met t flesje zonnenbrand binnen handbereik. Maar ik voel mijn been, niet lekker. Pijn! Maar ook hier aan de Costa del Sol zijn engeltjes.... Deze keer in de vorm van een Peruaanse dame, de masseuse. Eerst is Marijke aan de beurt. Ik wil eigenlijk niet. Maar als ik zie hoe Marijke er door ontspant besluit ik om t ook te ondergaan. Heerlijk..... ik ontspan en glij langzaam in de toeristmodus.......

We heben een appartementje, koken "s avonds zelf. En doen verder.....niets.


Vandaag de dag begonnen met een wandelingetje over de boulevard en terug over t strand. Lekker met de voetjes door t water. Een voorzichtig duikje in de zee gedaan. Daarna een bedje bij t zwembad bezet, ijsje gegeten. En de dag is weer om.


Marijke slaapt al. En ik type nog een verhaaltje en bedenk was t nu een camino? Heb ik dat gevoel? En ik zeg ronduit JA!! Heel bijzonder, dankbaar, begonnen als een collegaas, gevolgd door vriendschap. En nu, door dik en dun maatjes! Samen heel veel gelachen, maar ook gehuild. Rekening gehouden met elkaar, samen ontroerd zijn.....


De camino is voor mij het symbool van t leven met al zijn ups en downs. Een weg die je bewandelt. Ik ben dan ook dankbaar dat Marijke met mij mee heeft mee willen lopen. Soms ging ik aan haar arm, als ik toch wel last had van "mijn prothesebeen". En soms zij aan de mijne als de blaren weer prikten........


Het was een uitdaging voor mij om te kijken of ik t fysiek gezien weer kon. En ik kan het ook wel, had mij goed voorbereid. Maar deze route vond ik zwaar. In het begin door het vele klimmen en dalen, later door de hitte en regen. Maar net als in het"echte leven" valt er niets te plannen. De afstanden tussen de Auberges waren voor mij net iets te lang. Dus dan moet je door. Maar je kunt zelf bepalen hoe lang je dat doet. En bij Villafranca de las Barros was het goed. Ook voor Marijke.


Het gaat immers om de weg en niet om het doel. En de weg....... was PRACHTIG!!








Reacties

Reacties

Carla

Wat een bijzondere reis hebben jullie afgelegd! Ik zou er bijna jaloers op worden. ;)
Maar het is jullie heel erg gegund en ik heb respect voor jullie doorzettingsvermogen! Goede reis terug morgen. Xxc

Carla

P. S. Genoten van de geweldig geschreven belevenissen!

Joke

Hoi Mar en Mar. Wat een mooie Caminovgebben jullie samen gehad/gedaan. Fantastisch geschreven Marja. Hartelijk dank dat je het wilde delen. Waarschijnlijk ben je nu al thuis. Hoop je snel te spreken over je belevenissen. Ga jij 27 mei meelopen met Irene? Ik hoor/lees t wel. Misschien via Messenger, van FB? Nou succes met het "landen" thuis. Zoals ik dat altijd benoem. Valt soms niet mee. Groetjes

Trudi

Goede reis terug. Jullie Camino heb je prachtig verwoord. Heb genoten van je verhalen! Bedankt.

Susan

????????

Coby

Wat een toppers zijn jullie ,heel gaaf hoe jij het schrijft ,zo trots op jullie .nu even rust en nagenieten .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!