loopjedroomen.reismee.nl

Smokkelroute naar Guillena

Wekkertje op 7.30 uur want deze Peligrina's willen vroeg aan de wandel. Kost toch weer tijd want we slapen soms dan in 1 bed, douchen dan we toch echt apart..... Spaans ontbijtje en koersen richting Kathedraal. Maar tsjonge,jonge, we zijn niet de enige toerist. Hele file's bij de ingangen. En niemand die ons kan vertellen waar we onze eerste stempel kunnen halen. De stempels zetten ze in je Credencial (Pelgrimspaspoort) zodat je in Herbergen kunt overnachten. De Kathedraal gaat pad om 11.00 open.....

Uiteindelijk hielp een vriendelijke duitser ons. Hij wist waar we moesten zijn omdat hij vorig jaar deze route had gelopen. Dwars door de rijen heen ons een weg gebaand naar t kantoortje voor een stempel. Als blikken konden doden...... not so politly, hoorden we iedere keer.....

Uiteindelijk dus pas om 11.30 uur op pad. De gele pijlen prijken in Sevilla op bijna iedere lantaarnpaal. Na een goed uur zijn we de stad uit. En voor dat we de "bushbush" ingaan krijg ik een handmade wandelstok van een Spanjaard die ons passeert, Buen Camino krijg ik mee.......Dat komt mooi uit, de mijne mochten niet mee in t vliegtuig.

En dan lopen we door een praachtig bloemrijk landschap, bloemen in allerlei kleuren. En zomaar paarden in t wild. Na 1,5 uur tijd voor de lunchstop. Niet op een terras maar op een stapeltje stenen. Stokbrood, sinaasappel en water. De koffie uit de themosfles hadden we al op in Sevilla.

En weer op pad. Inmiddels is t best warm, 25 graden. We naderen Santisponce, een stadje ongeveer 10 km na de start. Daar zijn wel terrasjes.... met ijs! Inmiddels is t al wel tegen 3 uur. We, nou ja ik, ben moe, hete voeten en vraag mij serieus af of we wel op een nog leuke tijd in Guillena aankomen. En..... dan nog een bed hebben. Ik heb geen idee hoeveel Pelgrims er onderweg zijn op deze route. Dus besluiten we om de bus te nemen. Maar helaas...... vanaf hier geen bus naar Guillena. Omdat we erg grondig hadden overlegd en de voors en tegens hadden afgewogen was t inmiddels 4 uur. Lopen was toen echt geen optie meer. Dus een taxi besteld. Slimme Peligrina's nemen geen risico's vandaag!!

Na een zwijgzaam ritje in de taxi (we spreken geen Spaans) waren we na 20 minuten bij Albergue Luz del Camino. Hartelijk ontvangen en een bed toe gewezen gekregen. Marijke mag boven van mij..... Kosten, 12 euro incl. ontbijt op een 6 persoonskamer. Douchen, kleren wassen en dan zijn we klaar voor t Pelgrimsmenu in een barretje om de hoek.

Reuze trek. We krijgen mixed salad (jammer voor Marijke, zat tonijn op) kiezen voor de kip met patat, drankje en dessert. En dat voor 6 euro! We eten met andere Pelgrims, kletsen wat in t Engels en gaan weer terug. Bedtijd! Want we moeten voor 8.30 het pand verlaten.......

Jokevanlier

Hoi hoi ladies. Dat wat n pittig eerste dagje. Maar t is zo'n herkenbaar verhaal. "Er in komen", zeg je dan maar. Zeer goed om al snel n wandelstok te krijgen. Want pas goed op jezelf Marja. Niet te hard van stapel hoor. In ieder geval leuke fotootjes en ik zeg buen camino.????

Carla

Oh jeh, half 8 je bed uit om om half 12 te kunnen starten! Das jammer. Maar wel een mooi trip, zo te zien! Goede reis verder.

Yvonne

Hoi Marja en Marijke zo te lezen weer 1 groot avontuur, en zo leuk dat we mee kunnen genieten. Have fun ????