loopjedroomen.reismee.nl

Dagje Malaga

We zitten nu in de bus van Malaga naar Sevilla. Een rit van 200 kmv voor de boeg. Nou ja, luxe touringcar is een beter woord. Het kaartje hadden we thuis al gekocht via internet. De rugzakken liggen onderin en wij boven in, op de allerbeste plek! Voorin, breedbeeld uitzicht!!n

Vanmorgen om 8.30 wakker na een kort en slecht nachtje. Douchen, kopje thee, tas inpakken en op zoek naar de supermarkt om stokbrood te scoren. Ontbijtje in de buitenlucht!

Dan gaan we aan de wandel, koersen eerst naar zee want tenslotte zijn we wel in Spanje, aan de kust. Het strand en de boulevard zijn wel toe aan de zomerschoonmaak. Het is er vies, veel afval... Toch even over t strand gebanjerd. Koffie op een terras en toen op zoek naar t busstation waar we aan t eind van de middag vertrekken richting Sevilla.

Dan zetten we de pas erin richting het oude centrum. Kleine straatjes met marmer betegeld, terrasjes en toeristen. De kathedraal bekijken we van de buitenkant en zigzaggen nog wat langs de winkeltjes. De temperatuur is lekker, we lopen in ons tshirt. Maar wel met een kleine 7 kg op onze rug..... en dan word je wel moe van slenteren. Nog wat water,brood en fruit gekocht en gaan richting bus.

De rit in de bus gaat prima, Andalusie trekt voorbij. Witte dorpjes tegen de berghelling, bloeiende brem langs de weg, olijfboompjes.... Nog een klein half uurtje en dan zijn we er. Volgens googlemaps (opgezocht in de bus????) is het dan nog 3 minuten lopen naar ons Hostel. Ben benieuwd......

klopte dus echt! Klein stukje lopen. Het was inmiddels 20.30 uur.Snel de zware rugzak af in t Hostal en de stad in. Heerlijk tapas gegeten van t beroemde varkentje (naam ff kwijt).

om 23.40 te bed. Moe van alle indrukken!!

Marian Hoeks

En morgen meteen aan de wandel of eerst nog een dagje Sevilla? Ergens aan de gevel van de kathedraal staat Jacobus. Waren de tapas lekker? Iberische ham is inderdaad heerlijk, Storm bestelt altijd een bordje na een dagje lopen. Benieuwd naar jullie volgende verhaal. Have fun

Yvonne

Yeahhhh ik ga jullie volgen hoor. Zet hem op.....en vooral heul veul plezier ????

Joke van Lier

Hoi Marja. Wat leuk om je te kunnen volgen. Je hebt er inmiddels al n hele reis op zitten. Maar goed dan begint je reis toch lekker. Nu rustig acclimatiseren en dan aan de wandel. Ga je volgen en genieten. Ik zit stiekem in je rugzak. Have fun en suc6 JOKE

AnnekeSpanje

Hoi Mar en Marijke,
Veel wandel plezier, rustig aan en geniet.
Gr Anneke ????

Ellen

Leuk om mee te lezen!

Ellen

Bedoel je het Ibericovarken?

Elly

Leuk beeldend verhaal. Ik zie t helemaal voor me. Hoe vond Marijke de tapas??

Wil

Leuk om te lezen jullie verhaal. Die zwarte varkentjes kom je onderweg nog wel tegen.
Ook zie je van die grote hammen (Pata Negra) in winkels hangen. Echt heel lekker.
Ben benieuwd hoe je het ervaart om vanaf Sevilla te lopen.